مسائل مربوط به دندانپزشکی در هنگام بارداری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 19 دی 1400
بازدید : 215
نویسنده : mozhgan

دندانپزشکی در بارداری  

بارداری تغییرات زیادی را در بدن شما به وجود می آورد، اما ممکن است انتظار نداشته باشید تغییری در سلامت دهان شما ایجاد کند. انجمن دندانپزشکی توصیه می کند که همه زنان باردار قبل از به دنیا آوردن یک نوزاد جهت مراقبت از حفره های دندانی و مسائل مربوط به حاملگی به دندانپزشک خود مراجعه کنند.

بارداری و التهاب لثه

 التهاب و خونریزی لثه (گینویویت) در دوران بارداری شایع است. تغییرات در سطوح هورمون در بدن شما می تواند باعث افزایش گردش خون در ناحیه لثه شود، بنابراین خطر خونریزی افزایش می یابد. این تغییرات همچنین می تواند باعث ایجاد پلاک و لکه های دندان شود، بنابراین احتمال عفونت باکتریایی افزایش می یابد. حداقل دو بار در روز (یا بیشتر) مسواک زدن در دوران بارداری برای حفاظت از لثه الزامی است.

بیشتربخوانید... اثر داروها بر درمان ارتودنسی

بارداری و پوسیدگی دندان

 از آنجایی که پلاک می تواند به آسانی بر روی لثه ها و دندان ها لکه ایجاد کند، حتی می تواند باعث پوسیدگی و خرابی کامل دندان ها شود. عواملی مانند استفراغ همچنین می تواند پوسیدگی را ترویج دهد، زیرا باعث ایجاد محیط اسیدی می شود که مینای دندان را مختل می کند. مشکلات دهانی نه تنها برای مادران بلکه برای کودک نیز خطرناک است، از جمله مواردی مانند پریودنتیت و پوسیدگی جدی دندان، خطر ابتلا به دیابت و پره اکلامپسی را افزایش می دهد که یک وضعیت خطرناک است که با فشار خون بالا، میزان بالای پروتئین آن در ادرار و تورم در اندام ها مشاهده می شود.

دندان های سست

دندان ها می توانند در دوران بارداری شل شوند، حتی اگر لثه ها سالم باشند، به علت افزایش سطح پروژسترون و استروژن که بر لگنی که از دندان ها حمایت می کنند، تاثیر می گذارد. این وضعیت گذرا است و منجربه از دست رفتن دندان ها نمی شود. اگر از شکنندگی دندان هایتان ناراضی هستید با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی اطمینان حاصل کنید که این مشکلات بدلیل تغییر هورمون ها است.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com